Σε αυτήν τη σειρά έργων η Ιουλίττα Καραμαύρου  προσπαθεί να αναπαραστήσει το ενδιαφέρον της για έννοιες που αφορούν τον εαυτό ως αυτοσυνειδησία και τη συνάντηση του εαυτού με τα πράγματα και τους άλλους. Συγκεκριμένα, την απασχολούν πιθανές αφηγήσεις εικόνων που μπορεί να προκύψουν ως απόρροια αναζήτησης ψυχικών τοπίων και καταστάσεων που διέπουν τον εαυτό  σε σχέση με το ψυχικό τραύμα. Κάθε εικόνα είναι μια ψυχική κατάσταση. Της αρέσει να αναπαριστά τον εαυτό σαν ένα πλάσμα που παίρνει διάφορες μορφές, άλλοτε τη μορφή σκύλου ή άλλου ζώου,  άλλοτε τη μορφή άφυλου σώματος και άλλοτε τη μορφή ενός ανθρώπινου μέλους ή μέρους του σώματος που προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα σε οριακές και αντίρροπες δυνάμεις. Αναπαριστώντας αυτές τις εικόνες δεν αναφέρεται  σε μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο αλλά σε διάφορα θραύσματα στιγμών και αναμνήσεων.

Η  σειρά έργων σχετίζεται με το χώρο στον οποίο εκτίθεται, δηλαδή το χώρο του Δίδυμου Οθωμανικού Λουτρού. Κατά τη διάρκεια της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας ο χώρος αυτός αποτελούσε μέρος όπου οι κάτοικοι το επισκέπτονταν για να πλύνουν το σώμα τους. Το νερό συμβολίζει το καθαρτήριο νίψιμο και συνδέθηκε με θεραπευτικές ιδιότητες, την  θεραπεία των σωμάτων. Μέσω της δημιουργίας αυτών των έργων η Καραμαύρου προσπαθεί να θεραπεύσει κομμάτια του εαυτού της.

Η Ιουλίττα Καραμαύρου ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών, Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών, στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας (2006-2011) και αποφοίτησε με Άριστα από το 1ο εργαστήριο με  καθηγητή τον Γιάννη Ζιώγα. Στη συνέχεια, σπούδασε Φιλοσοφία στη Φιλοσοφική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης από όπου και αποφοίτησε το 2018. Έχει πάρει μέρος σε πολλές ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Συμμετείχε στον Τρίτο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ζωγραφικής «Λουκάς Βενετούλιας» στο Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών (2019), απ’ όπου κέρδισε μία από τις τρεις καλλιτεχνικές διακρίσεις. Το 2009 συμμετείχε στην ανακατασκευή του «Χάρτη της Μάνταμπα» ( βυζαντινό ψηφιδωτό) στη Μονή του  Αγίου Γερασίμου του Ιορδανίτου στην Παλαιστίνη. Τον τελευταίο χρόνο συνεργάζεται με τη γκαλερί σύγχρονης τέχνης Braggart με την οποία συμμετείχε στην Art Thessaloniki International Fair (2022), καθώς και στις ομαδικές εκθέσεις «Αποθήκες Μνήμης» Braggart Gallery Πάρκο Καινοτομίας Joist, Λάρισα, 2022 και  «Η ποιητική του χώρου» Braggart Gallery, Μύλος του Παππά, Λάρισα, 2022

Ατομικές Εκθέσεις

I think that it was a trauma/ Πιστεύω ότι ήταν ένα τραύμα,  Braggart Gallery, Δίδυμο Οθωμανικό Λουτρό Τρικάλων, 2023

Share This Story, Choose Your Platform!