Απευθείας από τη Βενετία, η εγκατάσταση με τον τίτλο L’Homme Pensant φτάνει στην Ελλάδα για την ατομική έκθεση που υπογράφει ο Didier Guillon στο Ιστορικό Αρχείο Μουσείο Ύδρας.
Τα γλυπτά έχουν ήδη παρουσιαστεί κατά τη διάρκεια του διεθνούς προγράμματος EGO που πραγματοποιήθηκε στο βενετσιάνικο Palazzo Bonvicini καθ’ όλη τη διάρκεια του 2023, μαζί με άλλα μεγαλοπρεπή έργα τέχνης των Carles Valverde, Βαγγέλη Κύρη και Anatoli Georgiev.
Καθώς το EGO έφτασε στο τέλος του πριν από λίγους μήνες, το Fondation Valmont μετέτρεψε τα έργα του Guillon σε μια ατομική έκθεση έτοιμη να ταξιδέψει, μετατρέποντάς την έτσι σε μία από τις περιοδεύουσες εκθέσεις του 2024, οι οποίες πρόκειται να βρεθούν σε πολλούς αποκλειστικούς χώρους. Για να εμβαθύνουμε πιο ουσιαστικά στο θέμα αυτού του έργου, παραθέτουμε στη συνέχεια τη δήλωση του Didier Guillon σχετικά με την εγκατάστασή του.
Ο Didier Guillon αναφέρει: “Η τέχνη είναι η ιδέα που έχουμε για την ομορφιά, η οποία απευθύνεται στις αισθήσεις και τα συναισθήματα. Ο καλλιτέχνης είναι το άτομο που έχει αίσθηση της ομορφιάς και μπορεί να δημιουργήσει ένα έργο τέχνης. Το Ego είναι η αυτογνωσία του καλλιτεχνικού εαυτού, η πηγή έμπνευσης για τη δημιουργία της ομορφιάς. Για τη δημιουργία του L’Homme Pensant, ήθελα να αναλογιστώ αυτούς τους ορισμούς. Είναι μια διαστρεβλωμένη αναπαράσταση της ομορφιάς, το ακατόρθωτο αποτέλεσμα της δημιουργίας, ένα είδος μη-ομορφιάς. Έπρεπε να είναι ένα είδος εσωτερικής κραυγής, μια εσωτερική δυσφορία, εξ ου και η παραμορφωμένη φυσιογνωμία του χαρακτήρα του Ego. Η εγκατάσταση με τίτλο L’Homme Pensant αποτελείται από δέκα γλυπτά τα οποία αναπαριστούν τις προτομές ανδρών που ουρλιάζουν. Η ιδέα είναι να αντιστραφεί η έννοια της κλασικής ομορφιάς: ο καλλιτέχνης, που είχε συνηθίσει να έχει ως πρωταρχικό του στόχο να δημιουργεί την Ομορφιά, καλείται τώρα να αναπαραστήσει την απουσία της ίδιας της ομορφιάς. Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές γκαλερί με γύψινα εκμαγεία που παρουσιάζουν αγνές, λευκές ανθρώπινες μορφές, με αρμονικά χαρακτηριστικά και αναλογίες, αυτοί οι άνδρες ουρλιάζουν, παγιδευμένοι σε άγνωστα σώματα που δεν αναγνωρίζονται ως δικά τους. Περιχυμένες με χρυσό χρώμα, οι προτομές εξευγενίζονται τελικά με μια απολύτως νέα ιδιότητα.“
Leave A Comment