Bertolt Brecht, Η ποιητική της Αποστασιοποίησης
της Ιωάννας Μενδρινού από τις εκδόσεις ΟΤΑΝ
Σελίδες 222
Διαστάσεις 14χ21.
Έκδοση 2021.
Κατηγορία Μελέτη.
Η Ποιητική της αποστασιοποίησης αποτελεί μία εισαγωγική κριτική μελέτη κάθετης ανάγνωσης και μύησης στο μπρεχτικό θεατρικό σύμπαν. Μία αναψηλάφηση στις καταβολές, στη διαρκώς εξελισσόμενη και διαλεκτική υπόσταση του οραματιστή «μίας νέας επιστημονικής εποχής» και στην πρωτοποριακή θεατρική του μέθοδο (αποστασιοποίηση, V-effect, επικο-διαλεκτικό θέατρο). Στο πλαίσιο αυτό τεκμηριώνεται η ανακαινιστική ματιά και συμβολή του στη νηφάλια εξέταση του ιστορικού και κοινωνικοπολιτικού συγκείμενου μέσα από ενεργητικές κριτικοστοχαστικές και αναστοχαστικές διαδικασίες, και επιβεβαιώνεται η εγγενής «μετα-φύση» ενός πρώιμα μεταμοντέρνου δημιουργού, και επομένως η διαχρονική και σύγχρονη αναφορικότητα του έργου του. Εντρυφώντας στην τέχνη της αμφισβήτησης, της διαλεκτικής και παρεμβατικής σκέψης του Μπέρτολτ Μπρεχτ, προσδοκάται η ενίσχυση των «μεταγενέστερων» ώστε να οραματίζονται και να προσπαθούν αποτελεσματικά στο παρόν για ένα καλύτερο μέλλον.
Απευθύνεται σε καλλιτέχνες, θεατρολόγους, θεατροπαιδαγωγούς, εκπαιδευτικούς, φοιτητές προπτυχιακών και μεταπτυχιακών πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, δραματικών και μεταλυκειακών σχολών, σε δια βίου εκπαιδευόμενους ή ενδιαφερόμενους ενήλικες και λάτρεις του θεάτρου και των παραστατικών τεχνών γενικότερα.
Βιογραφικό :
Η Ιωάννα Μενδρινού είναι διδάκτωρ Θεατρολογίας με ειδίκευση στο θέατρο για ανήλικους θεατές και κάτοχος του μεταπτυχιακού διπλώματος σπουδών «Διδακτική γλώσσας – Λογοτεχνία – Θέατρο και Εκπαίδευση» του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (Π.Τ.Δ.Ε.) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.). Είναι εκπαιδευτικός προσχολικής αγωγής, εκπαιδεύτρια ενηλίκων, συγγραφέας παιδικής λογοτεχνίας και θεατροπαιδαγωγός.
Διατελεί υπεύθυνη αγωγής υγείας της Διεύθυνσης Α΄/βάθμιας Εκπαίδευσης Δ΄ Αθήνας. Διδάσκουσα στο Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδας 2020-21 και στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου ως ακαδημαϊκή υπότροφος.
Το επιστημονικό της έργο επικεντρώνεται στα πεδία θέατρο για ανήλικους θεατές, θέατρο στην εκπαίδευση, σύγχρονο νεοελληνικό και παγκόσμιο θέατρο, θέατρο και ιστορία, αγωγή υγείας, ρητορική. Περιλαμβάνει τη συγγραφή μονογραφίας, δημοσιευμένων επιστημονικών μελετών και άρθρων σε συλλογικούς τόμους, πρακτικά ελληνικών και διεθνών συνεδρίων και περιοδικά, τη συμμετοχή σε συνέδρια, ημερίδες και επιμορφωτικές δράσεις, την εκπόνηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και την εποπτεία εφαρμογής τους.
Είναι αντιπρόεδρος στο Ινστιτούτο Ρητορικών και Επικοινωνιακών Σπουδών Ελλάδας (Ι.Ρ.Ε.Σ.Ε.) και συντονίστρια της Λέσχης Έκφρασης και Ανάγνωσης (Λ.Ε.Α.) εκπαιδευτικών για την αγωγή και προαγωγή της υγείας στο σχολείο.
Leave A Comment