To Ινστιτούτο Θερβάντες της Αθήνας σε συνεργασία με την Πρεσβεία της Ισπανίας, την Ελληνοαμερικανική Ένωση και το Sólo Teatro παρουσιάζει το 14ο Ιβηροαμερικανικό Φεστιβάλ Θεατρικών Αναλογίων που πραγματοποιείται κάθε Δευτέρα του Φεβρουαρίου (3-24 Φεβρουαρίου) στο Θέατρο της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης (Μασσαλίας 22, Αθήνα).
Για την 14η χρονιά το Ιβηροαμερικανικό (ισπανόφωνο) Φεστιβάλ Θεατρικών Αναλογίων επιστρέφει με σειρά έργων που καταπιάνονται με επίκαιρα κοινωνικά ζητήματα, ευφάνταστες ιστορίες και συναισθηματικά διλήμματα, υπό τη διεύθυνση του θιάσου C for Circus. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τα έργα: Αλερετούρ στον Κρόνο της Ισπανίδας Μάρτα Μπαρσελό σε σκηνοθεσία της Ειρήνης Μακρή, Fake του ισπανού Ραφέλ Γκαγιέγο σε σκηνοθεσία του Νικόλα Παπαδομιχελάκη, Παγόβουνο της ισπανίδας Γιολάντας Γκαρθία Σεράνο σε σκηνοθεσία του Παναγιώτη Γαβρέλα και Το αγόρι στο τελευταίο θρανίο του Ισπανού Χουάν Μαγιόργκα σε σκηνοθεσία σε σκηνοθεσία της Βαλέριας Δημητριάδου.
Φέτος θα παρακολουθήσουν τα αναλόγια των έργων τους η Γιολάντα Γκαρθία Σεράνο και ο Ραφέλ Γκαγιέγο, και στη συνέχεια θα συζητήσουν με το κοινό με διερμηνεία.
Το πρόγραμμα αναλυτικά είναι:
Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου 2025, 18:00, Αλερετούρ στον Κρόνο της Μάρτα Μπαρσελό
Σκηνοθεσία: Ειρήνη Μακρή. Παίζουν: Χρύσα Κοτταράκου, Μαρία Ελισάβετ Κοτίνη
Ρόζα, μία καθηγήτρια 40 ετών, διαγιγνώσκεται με καρκίνο του στήθους. Το συζητά ανοιχτά με την τάξη της. Δυσκολεύεται να το πει στη μητέρα της. Ο σύζυγός της, είναι πάντα κοντά της, όπως και τα παιδιά τους. Σε έναν μονόλογο εσωτερικό, ειρωνικό και άμεσο ταυτόχρονα, η Ρόζα απορρίπτει οποιαδήποτε πρόθεση για ηρωισμούς. Δεν θέλει να τη βλέπουν ως αγωνίστρια, νιώθει σαν ένας άνθρωπος που θέλει να συνεχίσει να ζει, όπως κάποιος που θα έκανε αναγκαστικά ένα αβέβαιο ταξίδι στον Κρόνο, αλλά είναι αποφασισμένος να γυρίσει πίσω στη Γη.
Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2025, 18:00, Fake του Ραφέλ Γκαγιέγο
Σκηνοθεσία: Νικόλας Παπαδομιχελάκης. Παίζουν: Χρύσα Κοτταράκου, Ειρήνη Μακρή, Κατερίνα Συναπίδου, Γιωργής Σφυρής, Σπύρος Χατζηαγγελάκης
Στην εποχή των “Clickbait”, του πολλαπλασιασμού των μη επαληθευμένων πληροφοριών και των ολοένα και πιο ρευστών αξιών, μια προοδευτική πολιτικός στοχεύει να σκαρφαλώσει στα ύψη της πολιτικής ιεραρχίας. Ο αγώνας της είναι ένας αγώνας ενάντια σε δομές ανθεκτικές σε κάθε βαθιά αλλαγή, μέσα σε ένα περιβάλλον γεμάτο απειλές που μέχρι πρόσφατα θεωρούσαμε ξεπερασμένες.
Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου 2025, 18:00, Παγόβουνο της Γιολάντας Γκαρθία Σεράνο. Σκηνοθεσία: Παναγιώτης Γαβρέλας. Παίζουν: Μάνος Βαβαδάκης, Βαλέρια Δημητριαδου, Νικόλας Παπαδομιχελάκης, Παύλος Παυλίδης
Το έργο διαδραματίζεται το βράδυ που βυθίζεται ο Τιτανικός. Ένα νιόπαντρο ζευγάρι, ο Κλέμεν και η Λολίτα, γνωρίζουν τον Φράνσις και τον Έλι, που ταξιδεύουν επίσης στην πρώτη θέση. Οι τέσσερίς τους δημιουργούν μια έντονη σχέση. Κανείς τους βέβαια δεν ξέρει ότι θα είναι η τελευταία νύχτα που θα περάσουν μαζί στο μεγάλο υπερωκεάνιο. Αν το ήξεραν, ο Φράνσις και ο Έλι δεν θα είχαν καταστρώσει το τρελό σχέδιο που ετοιμάζουν…\
Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2025, 18:00, Το αγόρι στο τελευταίο θρανίο του Χουάν Μαγιόργκα. Σκηνοθεσία: Βαλέρια Δημητριάδου. Παίζουν: Βαγγέλης Αμπατζής, Παναγιώτης Γαβρέλας, Χρύσα Κοτταράκου, Ειρήνη Μακρή, Νικόλας Παπαδομιχελάκης, Παύλος Παυλίδης
Έναρξη της σχολικής χρονιάς και ο Χερμάν, καθηγητής Λογοτεχνίας στο λύκειο, διαπιστώνει με την έκθεση που γράφει η τάξη του, πως οι μαθητές του έχουν περιορισμένα ενδιαφέροντα και λεξιλόγιο. Όμως, ο Κλάουντιο, ένας φαινομενικά ντροπαλός 17χρονος, θα κεντρίσει το ενδιαφέρον του, καθώς από το κείμενό του, φαίνεται πως έχει εξαιρετικό ταλέντο. Ο Χερμάν, θέλοντας να τον βοηθήσει να βελτιώσει την τεχνική γραφής του, του δίνει οδηγίες για τον τρόπο που πρέπει να συνεχίσει την ιστορία του. Το ζήτημα είναι ότι ο Κλάουντιο χρησιμοποιεί ως κεντρικούς του ήρωες την οικογένεια ενός συμμαθητή του, στο σπίτι του οποίου έχει καταφέρει να εισχωρήσει. Αυτή η ιδιότυπη σχέση που αναπτύσσει σταδιακά με τα μέλη της οικογένειας του φίλου του δεν είναι και τόσο αθώα όσο δείχνει.
Leave A Comment