
Πώς ξεκίνησε η εμμονή με τον «ιδιοφυή δημιουργό» και πώς σχετίζεται με τις έννοιες της αυθεντικότητας, της πρωτοτυπίας, του ατομικισμού και της ιδιοκτησίας; Για να πάρουμε στα σοβαρά έναν καλλιτέχνη ή έναν διανοούμενο, γιατί άραγε πρέπει αυτός να αποδείξει ότι διαφοροποιείται από τους προκατόχους του; Από αυτά τα ερωτήματα αφορμάται η παράσταση Επαρκώς δημιουργικό σε μορφή ημερίδας, με περφόρμερ δύο δικηγόρους, έναν χορευτή και έναν δημοσιογράφο που εξηγούν για ποιον λόγο η πρωτοτυπία και ο πειραματισμός έχουν καταλήξει να θεωρούνται βασική υποχρέωση κάθε δημιουργού. Ανατρέχοντας σε δικαστικά σκάνδαλα και αναβιώνοντας διάσημες χορογραφίες επιχειρούν να εξηγήσουν πώς αυτή η αντίληψη ενισχύει μια ανταγωνιστική και αγοραία προσέγγιση της καλλιτεχνικής διαδικασίας εμπορευματοποιώντας τα έργα τέχνης.
Ο Κωνσταντίνος Παπανικολάου έχει συνεργαστεί ως περφόρμερ με τους Gerard & Kelly, Alexandra Bachzetsis, Πατρίσια Απέργη, Τζένη Αργυρίου κ.ά., ενώ το 2021 παρουσίασε την πρώτη του χορογραφική δουλειά με τίτλο The diving horse and other mythologies στο Onassis New Choreographers Festival.
Με τη νέα του χορογραφία συνεχίζει την έρευνά του σχετικά με τον κόσμο του χορού, τις συνήθειες και τους κανόνες που τον διέπουν, εστιάζοντας στο επάγγελμα του χορογράφου με μια ακόμα επιτελεστική διάλεξη, ένα σύγχρονο, αναστοχαστικό έργο.
Κείμενο – Χορογραφία Κωνσταντίνος Παπανικολάου
Φωτισμοί Νύσος Βασιλόπουλος
Ερμηνεία – Συνδημιουργία Σταυρούλα Σιάμου, Δήμητρα Βλαγκοπούλου, Δημήτρης Ματσούκας, Κωνσταντίνος Παπανικολάου
Οργάνωση-εκτέλεση παραγωγής Αθηνά Γερανίου – Geronima ΑΜΚΕ
Ευχαριστίες στους δρ. Μαρίνα Μάρκελλου, Άγγελο Σκασίλα, Λεωνίδα Κουλουρή, Ελέσα Κουστένη, Παρασκευή Τεκτονίδου, Νικόλα Τζώρτζη
Συμπαραγωγή Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου – Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ)
Leave A Comment