ΠΩΣ ΝΑ ΑΝΑΔΕΊΞΕΙΣ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΣΟΥ
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΩΝΥΜΙΑΣ ΤΟΠΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΕΩΝ (CITY BRANDING)
Δρ Ανδρέας Χ. Μήλιος
Πρόλογος Παναγιώτης Λιαργκόβας
“Η εικόνα μετατράπηκε σε κεφάλαιο, κερδίζοντας χώρο από τον λόγο”
Ο Δρ Ανδρέας Μήλιος είναι διδάκτορας Πολιτειολογίας του Πανεπιστημίου της Φρανκφούρτης ,οικονομολόγος με ειδίκευση στο marketing ,πολυγραφότατος καθηγητής στο ΕΑΠ στο ΠΑΠΙ ,σύμβουλος σε εταιρείες δημόσιου και ιδιωτικού χαρακτήρα ,καθηγητής σε ιδιωτικά κολέγια , έρχεται με το νέο του βιβλίο να φωτίσει τα φαινόμενα των καιρών. Το διαδικτυακό marketing , οι παγκόσμιες αγορές ,τα εργαλεία επικοινωνίας ,οι καταναλωτές κυβερνοπολίτες, η ασημένια οικονομία , οι ψηφιακοί νομάδες , ο συνεδριακός τουρισμός ,είναι μόνο κάποια θεωρητικά εργαλεία προσέγγισης της παγκοσμιοποίησης της οικονομίας την οποία ήδη βιώνουμε στη καθημερινότητα μας και έχει καθορίσει με πρωτόγνωρο τρόπο το παρόν και το μέλλον μας.
Στο προλογικό του σημείωμα ο καθηγητής κ. Λιαργκόβας χαρτογραφεί τη νέα οικονομία ,όπως οριοθετήθηκε μετά την υιοθέτηση του δυτικού τρόπου ζωής από τις πρώην κομμουνιστικές χώρες Κίνα και Ρωσία ,από τη τεράστια τεχνολογική ανάπτυξη των χωρών της Ανατολικής Ασίας και την υιοθέτηση των κοσμικών τρόπων ζωής της Αραβικής Χερσονήσου ,που συνέβαλαν τα μέγιστα στην όξυνση του παγκόσμιου ανταγωνισμού και σε αλλαγές καταναλωτικών προτύπων.
Η ανάγκη πάλι δημιουργίας ταυτότητας μιας πόλης και πρότασης ως αυτόνομου προορισμού, ξεκίνησε τη δεκαετία του ’80 στις Η.Π.Α. μετά τη μεγάλη οικονομική ύφεση ,την αποβιομηχανοποίηση ,την έλλειψη τεχνολογικών υποδομών ,την ανεργία ,τον υψηλό πληθωρισμό ,την αστάθεια του νομίσματος , όπου οι πόλεις άρχισαν να αναζητούν έσοδα μέσω του επαναλανσαρίσματος της εικόνας τους. Εταιρείες ΜΚΟ εμπνεύστηκαν από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά μιας πόλης σε φυσικό ,αρχιτεκτονικό ύφος αλλά και από την φιλική ατμόσφαιρα υποδοχής των ξένων που μπορούσαν να προσφέρουν οι ντόπιοι .Αντιγράφοντας βασικές αξίες και εργαλεία του marketing κατάφεραν να δημιουργήσουν branding για τις πόλεις και να δημιουργήσουν νέες ευκαιρίες ανακατασκευής της εικόνας της πόλης ,μέσα από τον επανασχεδιασμό της λειτουργίας της ως υποδοχέα επενδυτών ,νέων μόνιμων κατοίκων ,διοργανωτών εκδηλώσεων παγκόσμιου ενδιαφέροντος ,πολιτιστικών προορισμών και γενικά ανέδειξαν τη πόλη ως προορισμό ακριβώς για το αστικό ενδιαφέρον που σηματοδοτεί με όλα τα επιμέρους χαρακτηριστικά του.
Στο βιβλίο αναλύονται διεξοδικά οι βασικές αρχές της επιστήμης του marketing, η ιστορική του πορεία ως υποστηρικτή καταρχήν της διανομής της βιομηχανικής παραγωγής ,ως πρωταγωνιστή σήμερα παραγωγής αξίας σε όποιο προϊόν ,υπηρεσία ή πόλη θέλει να έχει αγοραστές στη παγκόσμια αγορά.
Αναπτύσσονται τα νέα εργαλεία με βάση τις δυνατότητες αλλά και ως απαραίτητη πια προϋπόθεση των διαδικτυακής επικοινωνίας κανάλια social media ,influencer,sites κτλ .Αναφέρεται επίσης διεξοδικά στο πως τα ιδιαίτερα πολιτισμικά ,αισθητικά ,αρχιτεκτονικά ,περιβαλλοντικά κτλ χαρακτηριστικά για περιοχή μπορούν να γίνουν ευκαιρία να επανασυσταθεί και να προσελκύσει επισκέπτες ,επενδυτές ,σπουδαστές και μόνιμους κάτοικους με υψηλή αισθητική ,κουλτούρα ,εκπαίδευση ,σεβασμό στη βιώσιμη ανάπτυξη και τελικά να συνεισφέρουν με τα υψηλά τους εισοδήματα σε μια νέου τύπου οικονομική ευημερία.
Αναπτύσσονται παραδείγματα επιτυχημένων πρακτικών διαχείρισης επωνυμίας πόλεων ,όπως αυτή των Αμβούργο, Βαρκελώνης, Εδιμβούργου, Χόνγκ Κονγκ. Προτείνει καλές πρακτικές για τη διαχείριση της επωνυμίας των πόλεων της Αθήνας της Καλαμάτας ,της Καστοριάς καθώς και τη σύνδεση της επωνυμίας τους με το μοναδικό πολιτιστικό και φυσικό περιβάλλον που η κάθε μια διαθέτει .
Η έκδοση είναι καλογραμμένη για να διαβαστεί κυρίως από φοιτητές ,αλλά εύστοχη αναλυτική και διαφωτιστική για εκείνους που θέλουν να κατανοήσουν βασικές αρχές του marketing αλλά και να συνειδητοποιήσουν πόσο η “φυσική μας καθημερινότητα” σχεδιάζεται πια από επαγγελματίες του είδους στους οποίους αθόρυβα και αόρατα έχουμε αποθέσει κάθε αισθητική και καταναλωτική μας συνήθεια.
Leave A Comment