Το Μουσείο συναντά το Σχολείο:  Εξερεύνηση και πειραματισμός!

Εκπαιδευτικά προγράμματα διάρκειας 60 λεπτών

Προσχολική ηλικία και Α΄ τάξη Δημοτικού

«Στα ίχνη των Δεινόσαυρων»

Ακολουθώντας τα τρία στάδια της παλαιοντολογικής έρευνας, εξερεύνηση στη φύση, μεταφορά, επεξεργασία και ταυτοποίηση των δειγμάτων στο εργαστήριο και  παρουσίαση των αποτελεσμάτων, τα παιδιά θα περισυλλέξουν απολιθώματα Δεινόσαυρων με σκοπό να τα καθαρίσουν και να τα παρατηρήσουν. Αμέσως μετά θα περιηγηθούν στα προπλάσματα της έκθεσης των Δεινόσαυρων του Μουσείου και θα παρατηρήσουν τα εξωτερικά τους χαρακτηριστικά, τον τρόπο βαδίσματος και τα δόντια τους.

Τα τρία αυτά στοιχεία θα τα βοηθήσουν να καταλάβουν από ποιους Δεινόσαυρους προέρχονται τα απολιθώματά τους και αν αυτοί είναι σαρκοφάγοι ή φυτοφάγοι.

Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης / Natural History Museum of Crete

«Παραμυθομπερδέματα με την Πιπιστρέλους και τη Μαυρέμις»

H νυχτερίδα Πιπιστρέλους και η νεροχελώνα Μαυρέμις ζωντανεύουν, μαζί με τα παιδιά, ένα φανταστικό παραμύθι περιπέτειας στον Ερευνότοπο, σε έναν μοναδικό διαδραστικό χώρο για την Ελλάδα, αποκλειστικά σχεδιασμένο για παιδιά και πλούσιο σε δραστηριότητες.

Αποτελεί μια μικρογραφία της φύσης, μια ρεαλιστική αναπαράσταση των οικοσυστημάτων της Μεσογείου, του βουνού, του θαμνότοπου, της σπηλιάς, του ποταμού, της εκβολής και της θάλασσας.

Το Μουσείο συναντά το Σχολείο:  Εξερεύνηση και πειραματισμός!

«Αρκούδα και Φώκια εκπέμπουν σήμα κινδύνου»

Η αρκούδα και η φώκια απεγνωσμένες φθάνουν στο Μουσείο και ζητούν βοήθεια καθώς οι βιότοποί τους (δάση και παραλίες) έχουν υποβαθμιστεί και έχουν συρρικνωθεί από τους ανθρώπους. Τα παιδιά μαζί με τους παιδαγωγούς του Μουσείου, προσπαθώντας να τις βοηθήσουν, προβληματίζονται αν τα δύο ζώα θα μπορούσαν να ζήσουν σε διαφορετικούς βιότοπους. Όμως αυτή η αλλαγή αποδεικνύεται ότι δεν είναι καθόλου εύκολη. Μέσα από το παραμύθι αυτό, τα παιδιά μαθαίνουν για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στο περιβάλλον τους και για τη συμπεριφορά του ανθρώπου απέναντι στη φύση.

«Σκάψε, σκάψε, τι θα βρεις;»

Χρησιμοποιώντας τα εργαλεία της ανασκαφής (φτυαράκια και πινέλα) και παρακολουθώντας τα βήματα της εξερεύνησης του παλαιοντολόγου του Μουσείου τα παιδιά ενεργοποιούν τις αισθήσεις τους σκάβοντας στην άμμο και βρίσκοντας απολιθώματα, κελύφη ζώων και άλλα αντικείμενα. Στη συνέχεια, διασταυρώνοντας τις παρατηρήσεις τους, καλούνται να ταξινομήσουν τα διαφορετικά τους ευρήματα αναγνωρίζοντας τις ομοιότητες και τις διαφορές τους.

Share This Story, Choose Your Platform!