
Λαογραφικό-Γεωργικό Εκθετήριο Ομολίου Μαρίνος Αντύπας
Διεύθυνση: Τοπική κοινότητα Ομολιού, Αγιά Λάρισας
Τηλ.: +30 24943 50100
Γενική είσοδος:
Δωρεάν
Λαογραφικό-Γεωργικό Εκθετήριο Ομολίου Μαρίνος Αντύπας
Το Ομόλιο είναι ένας ιστορικός οικισμός του Δήμου Αγιάς που περιβάλλεται από ιδιαίτερες φυσικές ομορφιές. Βρίσκεται σε κομβική γεωγραφική θέση, 40 χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα της περιφερειακής διοίκησης Λάρισα, μόλις 3 χιλιόμετρα από την εθνική οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης και σε ελάχιστη απόσταση από τη θάλασσα. Σύμφωνα με τον Όμηρο η πόλη συμμετείχε στην Αμφικτιονία των Δελφών, ενώ το νομισματοκοπείο της Αρχαίας Ομόλης ήταν από τα σπουδαιότερα της κεντρικής Ελλάδας. Τα ερείπια της αρχαίας αυτής πόλης και ακρόπολης σώζονται ακόμη κοντά στο σημερινό Ομόλιο.
Η συγκυρία έφερε και πάλι τον οικισμό κοντά σε σημαντικά ιστορικά γεγονότα. Στα χώματά του βρίσκεται θαμμένος ο Μαρίνος Αντύπας, μια από τις σημαντικότερες μορφές της χώρας μας στον αγώνα της προάσπισης των κοινωνικών ελευθεριών. Όταν ο Αντύπας έφτασε στη Θεσσαλία, όπου και ανέλαβε επιστάτης στα κτήματα του θείου του, άλλαξε τα κοινωνικά δεδομένα της περιοχής. Παρόλο που ήταν σε θέση ισχύος, διέγραψε αγροτικά χρέη, εφάρμοσε την αργία της Κυριακής και καθόρισε την αμοιβή των κολήγων με βάση το 75% της παραγωγής (αντί του 25% που ίσχυε ως τότε). Η δολοφονία του υπήρξε φυσικό επακόλουθο σε ένα μέρος όπου κυριαρχούσαν οι τσιφλικάδες της εποχής.

Μαρίνος Αντύπας / Marinos Antypas
Στις μέρες μας, η τοπική κοινωνία τιμά τη μνήμη του, αναγνωρίζοντας τη συνεισφορά του στην αλλαγή των κοινωνικών συνθηκών, τόσο της περιοχής όσο και όλης της χώρας. Έχτισε το λιτό μνημείο που έχει στηθεί στο Ομόλιο, όπου πραγματοποιούνται κάθε χρόνο εκδηλώσεις στη μνήμη του μεγάλου αγωνιστή. Ταυτόχρονα, έδωσε το όνομά του στο μικρό μουσείο που χτίστηκε στο χωριό: Λαογραφικό-Γεωργικό Εκθετήριο Ομολίου Μαρίνος Αντύπας, το οποίο στεγάζεται στο τέως κοινοτικό κατάστημα Ομολίου, που βρίσκεται στην πλατεία του χωριού.
Σήμερα, το εκθετήριο παρουσιάζει τα εργαλεία που χρησιμοποιούσαν οι άνθρωποι για τους οποίους αγωνίστηκε ο Αντύπας. Εγκαινιάσθηκε στις 18 Μαρτίου 2007 με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων από τον θάνατό του (δολοφονήθηκε το 1907 στον Πυργετό). Στον χώρο του εκθετηρίου φιλοξενούνται αγροτικά και κτηνοτροφικά εργαλεία προμηχανικού τύπου. Ο επισκέπτης μπορεί επίσης να θαυμάσει εργαλεία παραδοσιακών επαγγελμάτων (ψαράδων, τσαγκάρηδων, υφαντουργών κ.ά.) και αντικείμενα από την καθημερινή ζωή των κατοίκων της περιοχής: είδη χειροτεχνίας, κεντήματα και υφαντά, χρηστικά είδη οικοσκευής (σοφράς, κατσαρόλες, πινακωτή), τοπικές φορεσιές, παραδοσιακά ενδύματα, αντικείμενα ξυλογλυπτικής, επιστολικά δελτάρια και χαρακτικά, νομίσματα, παλαιά έπιπλα, ένα ντόπιο μπισίκι (κούνια μωρού).
Στη συλλογή περιλαμβάνονται και εκθέματα που μπορούν να θεωρηθούν ιστορικά τεκμήρια: ένα στρατιωτικό ημερολόγιο κατοίκου της περιοχής, που περιγράφει με λεπτομέρειες την εμπειρία του από τον πόλεμο της Μικράς Ασίας, αλλά και φωτογραφικό υλικό από κοινωνικά δρώμενα και την επαγγελματική δραστηριότητα των κατοίκων. Το εκθετήριο διαθέτει και χώρο εκδηλώσεων-συνεδριάσεων 50-60 ατόμων.

Λαογραφικό-Γεωργικό Εκθετήριο Ομολίου Μαρίνος Αντύπας
Χώροι όπως το Λαογραφικό-Γεωργικό Εκθετήριο Ομολίου Μαρίνος Αντύπας, παρόλο που παρουσιάζουν αντικείμενα παλαιότερων εποχών, μας δείχνουν πως ο παραδοσιακός πολιτισμός δεν είναι στατικό σώμα στοιχείων που απλώς επιβιώνει σε ένα μουσείο. Γιατί από τη μία, τα εργαλεία και τα υλικά μαρτυρούν πράγματι για τα στατικά χαρακτηριστικά μιας εποχής (διαθέσιμοι πόροι, πρώτες ύλες), από την άλλη όμως μας αποκαλύπτουν τις βασικές αρχές της ανθρώπινης δημιουργικότητας που οδηγούν στην εξέλιξη. Το όνομα του εκθετηρίου μάς θυμίζει, ταυτόχρονα, πως αυτή η δημιουργικότητα πρέπει πάντα να αναπτύσσεται μαζί με έννοιες όπως η τήρηση των βασικών αρχών του ανθρώπινου δικαίου και η κοινωνική δικαιοσύνη.
Roma Gallery| Χρήστος Οικονόμου: L’Infini terrible| 18 Δεκεμβρίου 2025 – 13 Ιανουαρίου 2026
Η Roma Gallery παρουσιάζει την έκθεση Χρήστος Οικονόμου: L’Infini terrible, την πρώτη ατομική παρουσίαση του καλλιτέχνη στη γκαλερί. Η έκθεση εγκαινιάζεται την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 και θα διαρκέσει μέχρι και την Τρίτη 13 Ιανουαρίου 2026. Την επιμέλεια υπογράφει η ιστορικός τέχνης Άλια Τσαγκάρη. Γεννημένος στον Πειραιά το 1998, ο Χρήστος Οικονόμου αποτελεί μία από τις πλέον διακριτές και διαμορφωτικές μορφές της νεότερης γενιάς Ελλήνων καλλιτεχνών κάτω των 30 ετών. Η ζωγραφική του εργασία, κυρίως μελάνη και παστέλ σε χαρτί, είναι συνεκτική, εστιάζοντας στο ανθρώπινο σώμα ως πεδίο εγγραφής ψυχικών και σωματικών εντάσεων. Μεστά ορμών, ενστίκτων, ...More
Το Anatolia American University σε πλήρη λειτουργία με διεθνή ταυτότητα, διευρυμένο πρόγραμμα σπουδών και ισχυρό πρόγραμμα υποτροφιών
Με περισσότερους από 200 φοιτητές και φοιτήτριες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, ευέλικτο πρόγραμμα σπουδών στα πρότυπα των αμερικανικών πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, υψηλό ποσοστό υποτροφιών, το Anatolia American University είναι το πρώτο μη κερδοσκοπικό, μη κρατικό πανεπιστήμιο (ΝΠΠΕ) που ξεκίνησε την πλήρη λειτουργία του τον Οκτώβριο του 2025. Η ιδιαίτερη φυσιογνωμία του νέου πανεπιστημίου παρουσιάστηκε σε δημοσιογραφική ενημέρωση που πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις του Anatolia American University στη Θεσσαλονίκη. Την ενημέρωση παρακολούθησαν δημοσιογράφοι από τη Θεσσαλονίκη, την Αθήνα, την Κομοτηνή, τη Λέσβο, τη Ρόδο, την Κρήτη, καθώς και ΜΜΕ της ομογένειας, στους οποίους μίλησαν ο Πρόεδρος του Ανατόλια Δρ Πάνος Βλάχος και ο Πρύτανης ...More
Δύο παγκόσμιες διακρίσεις για την Αθήνα στα World Travel Awards
Η Αθήνα συνεχίζει τη δυναμική της πορεία στον παγκόσμιο χάρτη του τουρισμού, κατακτώντας δύο ακόμη σημαντικές διακρίσεις στα World Travel Awards 2025, έναν από τους πιο αναγνωρισμένους θεσμούς της διεθνούς τουριστικής βιομηχανίας. Η ελληνική πρωτεύουσα αναδείχθηκε σε κορυφαίο Παγκόσμιο Πολιτιστικό Προορισμό (World’s Leading Cultural City Destination) και για πρώτη φορά σε παγκόσμιο επίπεδο, σε κορυφαίο City Break Προορισμό (World’s Leading City Break Destination) για το 2025. Τα δύο βραβεία απονεμήθηκαν σε ειδική τελετή, που πραγματοποιήθηκε το περασμένο Σάββατο (6/12) στην πρωτεύουσα του Μπαχρέιν, Μανάμα, όπου την Αθήνα εκπροσώπησε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αναπτυξιακής Εταιρείας του Δήμου Αθηναίων, Ιωάννης Γεώργιζας και στελέχη του οργανισμού. Με αφορμή τις δύο σημαντικές παγκόσμιες διακρίσεις, ο Δήμαρχος Αθηναίων Χάρης ...More
Εξ΄αποστάσεως Αγγλόφωνο ΔΠΜΣ «Technological & Management Advances on Intelligent Transportation Electrification Systems» από το ΔΠΘ & το ΕΜΠ
Τίτλος: Εξάποστάσεως ΔΠΜΣ «Technological & Management Advances on Intelligent Transportation Electrification Systems» Επιστημονικός κλάδος: Συστήματα μεταφορών Πανεπιστήμια: Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ) Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ) Γλώσσα: Αγγλική Διάρκεια: 3 εξάμηνα (full - time) 6 εξάμηνα (part -time) Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα: https://tmaites.ee.duth.gr/ Περιγραφή Το Διιδρυματικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών (M.Sc.) «Technological & Management Advances on Intelligent Transportation Electrification Systems» που προσφέρουν το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ) και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ), ...More
Εξ΄αποστάσεως Αγγλόφωνο ΔΠΜΣ «Technological & Management Advances on Intelligent Transportation Electrification Systems»
Τίτλος: Εξάποστάσεως ΔΠΜΣ «Technological & Management Advances on Intelligent Transportation Electrification Systems» Επιστημονικός κλάδος: Εξηλεκτρισμός συστημάτων μεταφορών Πανεπιστήμια: Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ) Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ) Γλώσσα: Αγγλική Διάρκεια: 3 εξάμηνα (full - time) 6 εξάμηνα (part -time) Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα: https://tmaites.ee.duth.gr/ Περιγραφή Το Διιδρυματικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών (M.Sc.) «Technological & Management Advances on Intelligent Transportation Electrification Systems» που προσφέρουν το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ) και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο ...More
Γκαλερί Έρση| Τα Παράδοξα| 17 Δεκεμβρίου 2025-31 Ιανουαρίου 2026
Η Γκαλερί Έρση την Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2025, παρουσιάζει την ομαδική έκθεση με τίτλο ‘’Τα Παράδοξα ‘’ Ως ιδανικό πεδίο ελεύθερης έκφρασης η τέχνη έχει ανέκαθεν συμπεριλάβει παράδοξες μορφές απεικόνισης που ανατρέπουν τη λογική και κάθε είδους συμβάσεις στην προσωπική και συλλογική συνείδηση. Οι απεικονίσεις που παρουσιάζουν το αλλόκοτο και το ανεξήγητο έχουν επικυρώσει, διαμέσου των αιώνων, το αδιαπραγμάτευτο δικαίωμα του καλλιτέχνη να εξασκεί την οραματική του φαντασία χωρίς οποιαδήποτε δέσμευση. Η αβεβαιότητα της ύπαρξης ‘εν δυνάμει’ κόσμων, όπου το παράλογο έχει σάρκα και οστά, προκαλεί αισθήματα ανησυχίας και φόβου. Διαχρονικά, η αποκάλυψη του παράδοξου μέσα ...More



Leave A Comment