Λίγο πριν εκπνεύσει το 2024, η Δημοτική Πινακοθήκη Καρδίτσας (ΔΠΚ) παραλαμβάνει τα έργα της τελευταίας δωρεάς του χρόνου. Πρόκειται για δύο (2) έργα του ζωγράφου Νίκου Οικονομίδη.
Ο Νίκος Οικονομίδης (1953) σπούδασε ζωγραφική στην Ελλάδα (στο εργαστήρι του Γ. Βογιατζή) και στην Αγγλία (Filton Technical College, Μπρίστολ και Slade School of Fine Arts, Λονδίνο). Έχει πραγματοποιήσει πολλές ατομικές και συμμετείχε επίσης σε ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έχει συνεργαστεί σε έξι (6) λευκώματα, στα περισσότερα από τα οποία η ζωγραφική του συνομιλεί με ποιητικά και άλλα κείμενα διαφόρων συγγραφέων (και σε ένα και δικών του). Έχει ασχοληθεί και με την εικονογράφηση παιδικών βιβλίων και εξωφύλλων. Ζει και εργάζεται στο Χαλάνδρι Αττικής.
Ο ζωγράφος που και στο παρελθόν (2022) είχε δωρίσει έργα του, με την πρόσφατη δωρεά του προσφέρει στην ΔΠΚ τις συνθέσεις του:
- ΔΕΝ ΑΠΕΛΠΙΖΟΜΑΙ ΜΟΝΟΣ ΜΟΥ, ΑΛΛΑ ΟΡΓΑΝΩΝΟΜΑΙ (2012, ακρυλικό σε μουσαμά, 80 x 90 εκ.)
- ΑΠΟΥΣΙΕΣ (2008, μικτή τεχνική & κολλάζ, 47 x 59 εκ. / από το ομώνυμο ποίημα του Γιάννη Κοντού)
Μαζί με αυτά η ΔΠΚ διαθέτει πλέον συνολικά πέντε (5) έργα του, ένα καλό δείγμα της δουλειάς του, ενδεικτικού των αγαπημένων θεμάτων και της ιδιαιτερότητας της γραφής του. Αστικό τοπίο και εσωτερικός χώρος, ο άνθρωπος μαζί με την παρουσία ή απουσία ανθρώπινης εγγύτητας. Περιστατικά και μικρο-ιστορίες. Ο αγαπημένος διάλογος του καλλιτέχνη με την ποιητική γραφή (‘’εικονοποίηση’’ των ποιημάτων, όπως το ονομάζει ο ίδιος), στον οποίο επανέρχεται συχνά. Το βλέμμα του εξετάζει διερευνητικά τα θέματά του. Εστιάζει στη μορφή, βλέπει την επιφάνεια αλλά και την εσωτερικότητά της. Αποτυπώνει περιστατικά σε εξέλιξη ή πανοραμικά πλάνα που συντίθενται από επιμέρους θραύσματα εικόνων, μνήμης, σκέψεων, συναισθημάτων, ονείρων. Στα έργα του συνυπάρχουν το ορατό, η μνήμη, η σκέψη, τα συναισθηματικά φορτία. Όψεις μιας εμπλουτισμένης πραγματικότητας, πιο σύνθετης και πολύ-επίπεδης, εστιασμένης από εναλλακτικές οπτικές γωνίες θέασης. Διηγείται τις ιστορίες του με φίλτρα ενδοσκόπησης, εσωτερικότητας και κριτικής προσέγγισης. Πλάι – πλάι, λεπτομέρειες, μοναχικές φιγούρες ενταγμένες στο μεγάλο πλάνο και το μεγάλο βάθος πεδίου. Όλα συνυπάρχουν. Σημεία και σύμβολα. Συμπληρώνουν το ένα το άλλο ή το περιορίζουν και το καθιστούν σχετικό. Ένας κόσμος κατακερματισμένος με συνέχειες και ασυνέχειες. Αναπαράσταση και υπαινικτικότητα. Απόδοση αποσπασματική, αφαιρετική, συχνά σχηματική ή και γκροτέσκα. Ματιά παιγνιώδης. Ζωηρά στιλπνά χρώματα. Μια διάθεση να κρατηθεί από την αισιόδοξη εκδοχή των πραγμάτων. Χιούμορ πικρό, σαρκαστικό, αλλά όχι δραματικό. Η ελλειπτικότητα της γραφής του δίνει συμπυκνωμένο οπτικό ερέθισμα που κινητοποιεί τις προσωπικές ερμηνείες των θεατών.
Η ενότητα με τα έργα (παλαιοτέρα και πιο πρόσφατα) του Νίκου Οικονομίδη προσφέρει σχόλια πάνω στον σύγχρονο άνθρωπο, την καθημερινότητα, τους προβληματισμούς, τον ιδιωτικό και αστικό του χώρο. Όλα θέματα ενδιαφέροντα που η ΔΠΚ επιθυμεί να διαπραγματευτεί και να αναδείξει μέσα από την συνομιλία τους και με άλλα έργα της εικαστικής συλλογής της.
Leave A Comment