Στο ΓΑΚ/Ιστορικό Αρχείο-Μουσείο Ύδρας θα εγκαινιαστεί η έκθεση της Κατερίνας Σεραφετινίδου με τίτλο Η μυστική δροσιά της Ύδρας, την Παρασκευή 28 Ιουνίου 2024, στις 19:30.
Η θεματική αυτή έκθεση θα περιλαμβάνει δεκαπέντε και πλέον αντιπροσωπευτικούς πίνακες μικτής τεχνικής, μεγάλων και μεσαίων διαστάσεων, εμπνευσμένων από την έρευνα και τις περιπλανήσεις της ζωγράφου, χειμώνα και καλοκαίρι, στην Ύδρα. Η ιστορικός- αρχειονόμος Ντίνα Αδαμοπούλου, τονίζει μεταξύ των άλλων για τη ζωγραφική της: «Η Κατερίνα Σεραφετινίδου είναι μια από τις πιο σημαντικές και ταλαντούχες μορφές της σύγχρονης ελληνικής ζωγραφικής. H εξαιρετική ζωγράφος αντλεί έμπνευση από τις πλούσιες πολιτισμικές και φυσικές ομορφιές του τόπου μας, ενώ ταυτόχρονα εξερευνά και διεθνείς καλλιτεχνικές επιρροές, συνδυάζοντας στο έργο της παραδοσιακές και σύγχρονες τεχνοτροπίες. Χρησιμοποιώντας ένα ευρύ φάσμα υλικών, όπως άμμο, ξηρό παστέλ σε σκόνη και κολλάζ από εφημερίδες ενδιαφέρεται, όπως η ίδια αναφέρει, να κάνει τον θεατή των έργων της συμμέτοχο στις δικές της σκέψεις και ερμηνείες. Μέσω της τέχνης της, η Σεραφετινίδου προσπαθεί να συνδέσει την αισθητική με το συναίσθημα και τον στοχασμό, με μια αδαπάνητη, ποιητική θα έλεγε κανείς, ευαισθησία, με τον ίδιο οίστρο ψυχής και την ίδια πάντα ειλικρίνεια και εντιμότητα, χαρακτηριστικά άλλωστε που διακρίνουν την Κατερίνα και ως άνθρωπο. Δυνατό της σημείο είναι αναμφίβολα οι τοπιογραφίες και όταν μάλιστα αυτές αφορούν και τον τόπο που ζει και λατρεύει, την μοναδική Ύδρα, τότε η καλλιτέχνης απογειώνει τις συλλήψεις της, μετουσιώνοντας ζωγραφικά τα απλά και καθημερινά της βιώματα και τις τρέχουσες εμπειρίες της νησιωτικής ατμόσφαιρας σε μια εξαιρετικά εκφραστική τέχνη».
Η Κατερίνα Σεραφετινίδου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1967. Σπούδασε εφαρμοσμένα οικονομικά, μάρκετινγκ και διαφήμιση στο Λονδίνο, όπου ήρθε σε άμεση επαφή με τη σύγχρονη τέχνη και μελέτησε το έργο των μεγάλων ζωγράφων στην Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου, την Tate Modern και τη Βασιλική Ακαδημία Τεχνών. Παράλληλα, παρακολούθησε μαθήματα με διάσημους καλλιτέχνες από το Central St. Martins του Λονδίνου και σεμινάρια Ιστορίας της Τέχνης στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, στο Αμερικανικό Κολλέγιο Αθηνών και διαδικτυακά στο MoMA. Συμμετείχε σε ομαδικές εκθέσεις στο Ίδρυμα Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος στην Αθήνα και στη διεθνή παρουσίαση νέων καλλιτεχνών με τη μορφή έκθεσης slide show στο MoMA στη Νέα Υόρκη. Το 2024 πραγματοποίησε με επιτυχία την πρώτη ατομική της έκθεση στη Γκαλερί Σκουφά. Τα τελευταία χρόνια επίμονα εργάζεται ανάμεσα στα ατελιέ της στην Αθήνα και την Ύδρα.
Ο κριτικός και θεωρητικός της τέχνης Τάκης Μαυρωτάς γράφει στον κατάλογο της έκθεσης: «Η θέα της Ύδρας και του χρόνου, ορίζουν τον άξονα των πρόσφατων ζωγραφικών αναζητήσεων της Κατερίνας Σεραφετινίδου, αφού, με τον χρωστήρα της, κινείται ανάμεσα στην πάλη της καρδιάς και του νου, στο εγώ και στο εμείς. Και πάλι το ταξίδι, ο τόπος και ο χρόνος, της δίνουν το έναυσμα της ζωγραφικής δράσης, με την ίδια σιγουριά για τους τόνους, την ισορροπία, τους όγκους και το «χτίσιμο» των εικόνων της. Το φως, μέσα από την Ύδρα ή πάνω από την Ύδρα, στιγμές απόμακρες από τον κόσμο και τον λαμπερό ήλιο του καλοκαιριού, την οδηγούν στην ολοκλήρωση της πρόσφατης ενότητας των έργων της ως συνέχεια των τοπιογραφικών της προσεγγίσεων από την έκθεση της στη Γκαλερί Σκουφά. Η Σεραφετινίδου τριγυρίζει, συνήθως μόνη και ελάχιστες φορές με πολύ κοντινά της άτομα, εδώ και τριάντα περίπου χρόνια στις παραλίες και στα βουνά της Ύδρας, όπως ο γλάρος τα καράβια αποθησαυρίζοντας ευαισθησίες και συγκινήσεις. Η Σεραφετινίδου είναι ιχνευτής τοπίων. Ζωγραφίζει με αίσθημα νηφαλιότητας και αρμονίας. Αδιαφορεί για τη λυρική λεπτομερειακή αποτύπωση και βυθίζει το βλέμμα της στη γη και στον ουρανό αγγίζοντας την απρόσμενη ομορφιά της φύσης. Αυτά τα αινιγματικά της τοπία, άλλοτε φευγαλέα και άλλοτε μελαγχολικά, δίνουν προβάδισμα στη ζωγραφική πράξη, στην αίσθηση της φευγαλέας στιγμής, στην πολυτιμότητα του χρόνου και του χώρου. Πρόκειται για απόκρυφα τοπία, με περιορισμένη κλίμακα χαμηλών τόνων, λεπτές τονικές διαβαθμίσεις, αντιθέσεις φωτός και σκιάς».
Leave A Comment